Sunday 7 February 2016

Bertangas



Pada Zaman moden kini kaedah bertangas masih lg diamalkan oleh semua lapisan masyarakat,selain mampu mengekalkan kesihatan dalaman kaedah bertangas juga sgt bagus utk wanita yg sering menitik beratkan kesihatan,kecantikan dalaman dan juga luaran.

FAKTA BERTANGAS
Kaedah bertangas atau wap herba telah sinonim dengan masyarakat Melayu sejak sekian lama bagi penjagaan total untuk sihat dan langsing.
...
*Keberkesanannya telah terbukti dan manfaatnya dinikmati menjadikan ianya kaedah yang dapat bertahan sehingga kini.
Pengewapan atau bertangas adalah kaedah paling selamat untuk badan menikmati khasiat herba dan manfaatnya utk kesihatan dalaman.

*Cara ini adalah selamat kerana segala nutrien herba diserapkan kebadan melalui liang roma terus ke saluran darah dan mengalir ke seluruh badan.
bahagian dalam badan mendapat manfaat dari nutrien tersebut dan segala toksid akan keluar melalui peluh juga membuang segala sel-sel mati.

*Paling penting ialah kadar pengambilan herba tersebut diambil hanya pada kadar yang diperlukan oleh badan sahaja kerana kulit kita bertindak sebagai penapis.

KEBAIKAN BERTANGAS
*Luka dan jahitan cepat sembuh.

*Bahagian sulit juga cepat kering dan
kembali dara.

*Mengecutkan rahim serta otot-otot
yg kembang.

*Mengelakkan terjadinya proplase
(Keluarnya tombong)

*Melancarkan proses haid wanita,
Masalah senggugut.

*Mengurangkan keputihan dan Kegatalan vagina.

*Merawat bau dan lendir busuk yang keluar daripada saluran vagina.

*Mengeluarkan toksin dalam tubuh.Melancarkan pengaliran darah Mengatasi masalah kelesuan,keletihan.

*Membantu mengurangkan masalah berat badan.

Disini kami juga menyediakan rawatan bertangas,bagi yg ingin mendapatkan rawatan boleh menghubungi kami utk sebarang pertanyaan.

No comments: